|
Tehnična navodila za pisanje diplomske naloge,magistrske naloge Tehnična navodila za pripravopisanjediplomske naloge,magistrske naloge,pravilnik o diplomiranju,tehnična navodila za urejanje besedila diplomske naloge diplomska naloga,tehnična navodila za magistrsko nalogo,tehnična navodila za urejanje magistrske naloge
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
mojbozicek Administrator foruma
Pridružen/-a: 29.01. 2011, 16:37 Prispevkov: 422
|
Objavljeno: 23 Feb 2011 07:18 Naslov sporočila: Podiplomska šola Magistrski (znanstveni) študijski program M |
|
|
Podiplomska šola
Magistrski (znanstveni) študijski
program Management
Vrsta programa
Podiplomski znanstveni magistrski.
Študijsko podroˇcje
Poslovne in upravne vede (ISCED 34).
Usmeritve (13 usmeritev)
• Splošni management (SPM),
• Management informacijskih sistemov (MIS),
• Management tehnologij (MTEH),
• Finanˇcni management (FM),
• Management trženja (MT),
• Management kadrov (MK),
• Ekonomsko okolje managementa (EOM),
• Management v izobraževanju (MI),
• Finanˇcna ekonomika (FE),
• Mednarodna ekonomika (ME),
• Podjetništvo (P),
• Upravljanje gospodarskih in negospodarskih
organizacij (UGNO),
• Kritiˇcni management (KM).
Znanstveni naslov
Magister oziroma magistrica znanosti.
Trajanje
Program traja dve leti (120 KT).
Temeljni cilj
Izobraziti in usposobiti študente za razumevanje
politiˇcnega, ekonomskega, socialnega, kulturnega
in pravnega okolja, v katerem delujejo
organizacije v Sloveniji in tujini ter za samostojno
znanstvenoraziskovalno delo.
Diplomanti
• so usposobljeni za uˇcinkovito in uspešno organiziranje,
vodenje in nadziranje podjetij
(organizacij) v spreminjajoˇcem se okolju;
• so usposobljeni za samostojno in ustvarjalno
delo na najodgovornejših delovnih mestih
v podjetjih in drugih organizacijah;
• so usposobljeni za znanstvenoraziskovalno
delo;
• se (po merilih za prehode) lahko vpišejo v
3. letnik doktorskega študijskega programa.
Vpisni pogoji
Pogoj za vpis v 1. letnik je:
• diploma univerzitetnega študija (pred ZViS
2004);
• diploma visokošolskega strokovnega študijskega
programa (pred ZViS 2004) ali
diploma študijskega programa 1. stopnje
(ZViS 2004), ˇce pred vpisom opravijo diferencialne
izpite;
• povpreˇcna ocena dodiplomskega študija
najmanj 8 ali dve leti delovnih izkušenj;
• znanje enega od svetovnih jezikov (zaželeno
znanje anglešˇcine).
V primeru omejitve vpisa bodo kandidati izbrani
glede na povpreˇcno oceno predhodnega študija.
Diferencialni izpiti. Za vpis v 1. letnik morajo diplomanti
visokošolskih strokovnih študijskih programov
(pred ZViS 2004) in študijskih programov
1. stopnje (ZViS 2004) pred vpisom v 1.
letnik opraviti diferencialne izpite. Število izpitov
je odvisno od podroˇcja predhodne izobrazbe:
• diplomanti s podroˇcij ekonomskih, poslovnih
in sorodnih družboslovnih ved za vpis
opravijo diferencialne izpite v obsegu od 12
do 14 KT;
• diplomanti s podroˇcja drugih družboslovnih
ved za vpis opravijo diferencialne izpite v
obsegu od 14 do 20 KT;
• diplomanti s podroˇcja nedružboslovnih ved
opravijo za vpis diferencialne izpite v obsegu
od 20 do 24 KT.
Diferencialni izpiti se doloˇcijo iz naslednjih
predmetov: Uvod v management (6 KT), Uvod v
ekonomijo (8 KT), Uvod v pravo (6 KT), Delovno
in socialno pravo (6 KT), Strateški management
(6 KT), Mednarodno poslovanje (6 KT), Statisti
ˇcne metode v managementu (8 KT), Izbrana
poglavja iz poslovnih financ (6 KT), Izbrana poglavja
iz analize poslovanja (6 KT).
Neposredno v 2. letnik se lahko vpišejo:
• diplomanti specialistiˇcnega študijskega programa
z ekonomskega ali organizacijskoupravnega
podroˇcja (pred ZViS 2004) in diplomanti
študijskega programa 2. stopnje z
ekonomskega ali organizacijsko-upravnega
podroˇcja (ZViS 2004);
78 Podiplomska šola
Predmetnik magistrskega (znanstvenega) študijskega programa Management
Šifra Predmet KT KU Kraj izvedbe
1. letnik
40-001 Management 12 36 KP,1 CE, ŠL, NG
40-002 Ekonomski in pravni vidiki managementa 12 36 KP,1 CE, ŠL, NG
40-003 Raziskovanje in pisanje znanstvenih besedil (seminar)2 0 12 KP,CE,ŠL,NG
40-XXX Obvezni usmeritveni predmet 9 24
40-XXX Izbirni predmet 1 9 24
40-XXX Izbirni predmet 2 9 24
40-XXX Izbirni predmet 3 9 24
2. letnik
40-004 Raziskovalna metodologija v družboslovju 20 60 KP, CE, ŠL
40-053 Individualno raziskovalno delo in magistrska naloga z zagovorom 40
• Individualno raziskovalno delo študenta (10 KT)
• Magistrska naloga z zagovorom (30 KT)
KT – kreditne toˇcke; KU – kontaktne ure, obsegajo organizirane ure predavanj; kraj izvedbe je naveden v
preglednicah z usmeritvenimi in izbirnimi predmeti (glej strani 79–81).
1 Predmet se v Kopru izvaja tudi v anglešˇcini (program Erasmus). 2 Seminar se izvede v e-obliki, prvo sreˇcanje
je v živo.
Magistrski študij je razpisan v Kopru, v drugih študijskih središˇcih se predmeti 1. letnika izvajajo skupaj s
specialistiˇcnim študijem.
• študenti podiplomskega študijskega programa
z ekonomskega ali organizacijskoupravnega
podroˇcja (pred ZViS 2004), ki
so zbrali vsaj 60 KT; v ˇcasu študija morajo
opraviti diferencialne izpite v obsegu 21 KT
(Ekonomski in pravni vidiki managementa
in en obvezni predmet iz 1. letnika podiplomskega
študijskega programa).
Kandidati za vpis v 2. letnik morajo izpolnjevati
še enega od naslednjih pogojev:
• povpreˇcna ocena podiplomskega študija
najmanj 8 ali
• tri leta delovnih izkušenj in objavljen vsaj en
strokovni ˇclanek ali
• tri leta delovnih izkušenj in aktivna udeležba
na konferenci.
V primeru omejitve vpisa v 2. letnik bodo kandidati
izbrani glede na povpreˇcno oceno študijskih
obveznosti na podiplomskem študijskem
programu.
Merila za priznavanje znanj in
spretnosti, pridobljenih pred vpisom
in med študijem
V skladu s študijskim programom in Pravilnikom
o priznavanju znanj in spretnosti (glej str. 174)
se študentom na osnovi dokazil priznajo študijske
obveznosti. Znanja, ki jih študenti pridobijo
s formalnimi oblikami izobraževanja, izkažejo s
spriˇcevali in drugimi listinami, iz katerih so razvidni
vsebina in obseg njihovega dela ter število
doseženih kreditnih toˇck. ˇCe so študenti znanja
pridobili s samoizobraževanjem ali izkustvenim
uˇcenjem, lahko zaprosijo za preverjanje in ocenjevanje
znanja na izpitu.
Izbirnost in mobilnost
Znotraj izbranega študijskega programa na UP
FM študenti lahko izbirajo med razliˇcnimi izbirnimi
predmeti in si sestavijo predmetnik po svojih
željah in zanimanju. V okviru sorodnih magistrskih
programov študenti lahko zberejo do 30
KT (od tega 9 KT na kateremkoli programu katerekoli
fakultete) na drugih visokošolskih zavodih
v Sloveniji in/ali tujini ter jih v skladu s pravili
FM uveljavljajo v magistrskem programu Management.
O programu
Študijske obveznosti. 2 obvezna predmeta, 1
obvezni metodološki predmet, 1 obvezni usmeritveni
predmet, 3 izbirni predmeti, seminar, individualno
raziskovalno delo, magistrska naloga
z zagovorom. Študent izbere obvezni predmet
usmeritve, izbirne predmete pa lahko izbira med
Magistrski (znanstveni) študijski program Management 79
Obvezni usmeritveni predmeti magistrskega (znanstvenega) študijskega programa Management
Šifra Predmet KT KU Usmeritev1 Kraj izvedbe
40-005 Strateški management2 12 36 SPM KP, CE, ŠL, NG
40-006 Analiza poslovnega okolja in razvoj informacijskih sistemov 12 24 MIS ŠL
40-007 Management tehnologij 9 24 MTEH –
40-008 Finanˇcni management podjetja 9 24 FM CE
40-009 Management mednarodnega poslovanja3 9 24 MT –
40-010 Prist. in poobl. za odloˇcanje na podroˇcju delovnih razmerij 9 24 MK ŠL
40-011 Ekonomska analiza 9 24 EOM –
40-012 Vzgojno-izobraževalni zavod kot organizacija 9 24 MI KP
40-013 Podjetništvo 9 24 P KP, CE, ŠL, NG
40-046 Finanˇcna ekonomika 9 24 FE KP
40-047 Mednarodna ekonomika 9 24 ME KP
40-055 Upravljanje gospodarskih in negospodarskih organizacij 9 24 UGNO KP
40-056 Izzivi kritiˇcnega managementa 9 24 KM ŠL
KT – kreditne toˇcke; KU – kontaktne ure, obsegajo organizirane ure predavanj.
1 Predlagamo, da izberete vsaj dva izbirna predmeta iz iste usmeritve kot obvezni usmeritveni predmet (preglednica
na str. 80). 2 Predmet se v Kopru izvaja tudi v anglešˇcini (program Erasmus). 3 Predmet se izvaja
v mednarodni poletni šoli v anglešˇcini.
vsemi predmeti znotraj študijskega programa.
Priporoˇcamo, da izbere vsaj dva izbirna predmeta
znotraj izbrane usmeritve. Izbirni poljubni
predmet lahko izbere med vsemi predmeti študijskega
programa, ki se v študijskem letu izvajajo,
ali med predmeti drugega visokošolskega
zavoda.
Napredovanje. Študent napreduje v 2. letnik, ko
zbere 48 KT iz 1. letnika.
Dokonˇcanje. Študent konˇca magistrski študij, ko
opravi vse predpisane študijske obveznosti, pripravi
raziskavo ter izdela in zagovarja magistrsko
nalogo in tako zbere 120 KT. Študent, ki se je
vpisal neposredno v 2. letnik, mora za dokonˇcanje
zbrati najmanj 60 KT.
Predmetnik
Predmetnik študijskega programa je predstavljen
v preglednicah na straneh 78–81, opisi predmetov
in drugih študijskih obveznosti pa v nadaljevanju.
Podrobnosti o izvedbi predmeta pojasni
izvajalec praviloma prvo uro predavanj. V študijskem
vodniku pa navajamo:
• vsebino predmeta,
• obvezno študijsko literaturo, ki je oznaˇcena
z znakom ,
• naˇcin preverjanja in ocenjevanja znanja (delež
posameznega naˇcina v strukturi konˇcne
ocene), ki je oznaˇcen z znakom .
Pri predmetih, ki se v študijskem letu 2008/2009
ne bodo izvajali, je navedena samo vsebina (brez
študijske literature ter naˇcina preverjanja in ocenjevanja
znanja).
Opisi predmetov
40-001 Management
izr. prof. dr. Roberto Biloslavo
izr. prof. dr. Cene Bavec
Predmet obsega temeljna znanja s podroˇcja
managementa, ki naj študentom z razliˇcnimi
prejšnjimi smermi in vsebinami izobraževanja
ustvarijo enotna izhodišˇca za nadaljnji študij
programa. Uvodni del obravnava koncepte organizacije
in managementa, zatem pa vrednote
kot izhodišˇce delovanja managerjev – tako z vidika
kultur organizacij in njihovih okolij, kot z
vidika etike managementa. V osrednjem delu
ohranja tradicionalno ˇclenjenost managerske dejavnosti
na naˇcrtovanje, organiziranje, vodenje
in nadziranje, vendar vsako izmed dejavnosti
po splošnem pregledu osnovnih znanj kritiˇcno
obravnava z vidika organizacije kot instrumenta
za doseganje ciljev in organizacije kot skupnosti
interesov udeležencev, sklene pa s sintezo
razsežnosti med naˇcrtovanjem in snovanjem,
urejanjem in povezovanjem, poslovodenjem in
vodenjem, merjenjem in presojanjem. Pri tem
vseskozi kritiˇcno vzporeja tehnokratski in hu80
Podiplomska šola
Izbirni predmeti magistrskega (znanstvenega) študijskega programa Management
Šifra Predmet KT KU Usmeritev1 Kraj izvedbe
40-013 Podjetništvo 9 24 SPM KP, CE, ŠL, NG
40-014 Projektni management 9 24 SPM KP, ŠL
40-015 Vodenje in pogajanja2 9 24 SPM CE,ŠL,NG
40-016 Management e-poslovanja 9 24 MIS ŠL4
40-017 Sistemi za podporo managementu 9 24 MIS –
40-018 Management podatkov 9 24 MIS ŠL
40-019 Informatika v javni upravi 9 24 MIS ŠL
40-020 Management proizvajanja proizvodov in storitev 9 24 SPM KP, CE, NG
40-021 Management inovativnosti, znanja in tehnologij 9 24 MTEH KP, CE
40-022 Ekonomika tehnoloških sprememb 9 24 MTEH –
40-023 Management informacijskih tehnologij3 9 24 MIS/MTEH –
40-024 Management kakovosti 9 24 MTEH –
40-025 Management finanˇcnih tveganj 9 24 FM CE
40-026 Poslovodno raˇcunovodstvo 9 24 FM CE
40-027 Strateške poslovne in lastninske povezave 9 24 FM CE
40-028 Bilanˇcna in davˇcna politika podjetja 9 24 FM CE
40-029 Trženje med organizacijami 9 24 MT –
40-030 Trženje storitev 9 24 MT –
40-031 Spletno trženje 9 24 MT –
40-032 Oblike in tehnike mednarodnega poslovanja 9 24 MT –
40-033 Pridobivanje in razvoj kadrov 9 24 MK ŠL
40-034 Delodajalec kot dejavnik v sistemu socialne varnosti 9 24 MK –
40-035 Kadri kot premoženje organizacije 9 24 MK ŠL
40-036 Mikroekonomika 9 24 EOM –
40-037 Analiza poslovnega okolja in razvoj informacijski sistemov 9 24 EOM –
40-038 Ekonomika tranzicije 9 24 EOM –
40-039 Marketing v izobraževanju 9 24 MI/MT KP
40-040 Vodenje v vzgojno-izobraževalnih zavodih 9 24 MI/SPM KP
40-041 Spremljanje in usmerjanje uˇciteljev 9 24 MI/MK KP
40-042 Kakovost v izobraževanju 9 24 MI KP
40-043 Ekonomika izobraževanja 9 24 MI KP
40-044 Management e-izobraževanja 9 24 MI KP
40-045 Management v razredu 9 24 MI –
40-048 Denarni sistem in denarna politika 9 24 FE –
40-049 Finanˇcne investicije 9 24 FE –
40-050 Ekonomika evropske integracije 9 24 MEF –
40-051 Regionalna ekonomika in politika 9 24 MEF KP
40-052 Mednarodne finance 9 24 MEF/FM –
40-057 Mednarodno in tehnološko podjetništvo 9 24 P/MTEH KP, CE
40-058 Snovanje in izpeljava podjetniške zamisli 9 24 P KP, CE
40-059 Evropsko delovno in socialno pravo 9 24 UGNO KP
40-060 Upravno pravo 9 24 UGNO KP
40-061 Pravo in informatika 9 24 UGNO/MIS –
40-062 Varstvo in zdravje pri delu 9 24 UGNO –
40-063 Finanˇcno in davˇcno pravo 9 24 UGNO KP
40-064 Pravo industrijskih razmerij 9 24 UGNO –
40-065 Management znanja 9 24 SPM/MI –
Nadaljevanje na naslednji strani
Magistrski (znanstveni) študijski program Management 81
Nadaljevanje s prejšnje strani
Šifra Predmet KT KU Usmeritev1 Kraj izvedbe
40-066 Management produktivnosti 9 24 SPM/MTEH –
40-067 Ekonomska politika 9 24 EOM KP
40-068 Institucionalna ekonomika 9 24 EOM –
40-069 Evropska transportna politika 9 24 EOM/MEF KP
40-070 Marketinško komuniciranje 9 24 MT –
40-071 Multimedijska poslovna okolja 9 24 MTEH/MI –
40-072 Informacijski sistemi za izobraževanje in usposabljanje 9 24 MTEH/MI –
40-073 Teorija in praksa evalvacij 9 24 MI –
40-074 Akc. razisk. za uvajanje izb. v vzgojno-izobraževalnih zav. 9 24 MI –
40-075 Raziskovalne metode evalvacij 9 24 MI –
40-076 Matematiˇcno statistiˇcne metode v družboslovju 9 24 MI –
40-077 Razvojno naˇcrtovanje in evalvacija 9 24 MI –
40-078 Vseživljenjsko uˇcenje in razvoj kompetenc 9 24 MI –
40-079 Management v visokem šolstvu 9 24 MI/SPM –
40-080 Svetovne religije, etika in poslovnost 9 24 KM –
40-081 Kritiˇcne teme iz managementa javnih politik 9 24 KM –
60-007 Management nepridobitnih organizacij5 9 24 KP –
60-045 Management R&D3, 5 9 24 KP –
60-084 Družbena odgovornost gospodarskih družb5 9 24 KP –
KT – kreditne toˇcke; KU – kontaktne ure, obsegajo organizirane ure predavanj; pomišljaj v stolpcu »kraj
izvedbe« pomeni, da se predmet v študijskem letu 2008/2009 ne izvaja.
Izvedeni bodo samo predmeti, ki jih bo izbralo vsaj 20 študentov; seznam bo objavljen oktobra. FM si pridržuje
pravico do sprememb.
1 Predlagamo, da izberete vsaj dva izbirna predmeta iz iste usmeritve kot obvezni usmeritveni predmet.
2 Predmet se v Kopru izvaja tudi v anglešˇcini (program Erasmus). 3 Predmet se izvaja v mednarodni poletni
šoli v anglešˇcini. 4 Predmet se izvaja v e-obliki z dvema sreˇcanjema v živo. 5 Predmet drugostopenjskega
mag. študijskega programa, ki ga lahko izberejo tudi študenti specialistiˇcnega programa.
manistiˇcni koncept organizacij in managementa.
Študenti v delovnih skupinah ob mentorstvu izvajalcev
predmeta obravnavajo izbrane teme, jih
v ˇcasu med predavanji dodelajo v kratko nalogo
in tako povezujejo teorijo in prakso.
Gill, R. 2006. Theory and practice of leadership.
London: Sage.
Morgan, G. 2004. Podobe organizacij. Ljubljana:
Fakulteta za družbene vede.
Možina, S., ur. 2002. Management: nova
znanja za uspeh. Radovljica: Didakta.
Robbins, S. P. 2006. Organizational behavior.
12. izd. Upper Saddle River, NJ: Prentice
Hall.
Tavˇcar, M. 2006. Management in organizacija:
sinteza konceptov organizacije kot instrumenta
in kot skupnosti interesov. Koper:
Fakulteta za management.
Aktivno sodelovanje na predavanjih (10%),
pisni izdelki (50%) in pisni izpit (40%).
40-002 Ekonomski in pravni vidiki
managementa
prof. dr. Egon Žižmond
doc. dr. Matjaž Novak
prof. dr. Zvone Vodovnik
prof. dr. Rado Bohinc
Ekonomski vidiki managementa. Predmet seznanja
študente s sodobnim konceptom ekonomske
vede, jim posreduje temeljna ekonomska teoreti
ˇcna znanja, tako mikroekonomska kot tudi
makroekonomska, ki so potrebna za razumevanje
drugih ekonomskih in poslovnih disciplin, in
jih usposablja za razumevanje ekonomskih procesov
v podjetjih, na posameznih trgih in na
ravni gospodarstva kot celote. Predmet vkljuˇcuje
sedem poglavij: Ekonomija in ekonomska teorija,
Mikroekonomija – ponudba, povpraševanje
in trgi dobrin, Trgi proizvodnih dejavnikov in porazdelitev
dohodka, Vloga vlade v gospodarstvu,
82 Podiplomska šola
Makroekonomija – rast in poslovni cikli, Ekonomska
rast in makroekonomska politika ter Mednarodna
trgovina in svetovno gospodarstvo.
Samuelson, P. A, in W. D. Nordhaus. 2002.
Ekonomija. Ljubljana: GV založba.
Pisni izpit (100 %).
Pravni vidiki managementa. Slušatelji se seznanijo
z ustavnimi temelji, ki so pomembni za procese
vodenja in upravljanja ter za izvajanje dejavnosti
organizacij. Seznanijo se s temelji gospodarskega,
civilnega, upravnega, delovnega in
socialnega prava. Izbrane teme s teh podroˇcij so
obravnavane tudi z vidika mednarodnega, zlasti
evropskega prava. V okviru predmeta so obravnavane
naslednje teme: Omejitve odloˇcanja z vidika
razvoja varstva ˇclovekovih pravic in temeljnih
svobošˇcin, zagotovljenih z ustavo in mednarodnim
pravom. Sodobne statusne oblike, strukture
in pristojnosti organov razliˇcnih organizacij.
Zahtevnejša vprašanja iz teorije pogodbenih razmerij
in odškodninskega prava. Izbrana vprašanja
s podroˇcja pravnega položaja zaposlenih.
Blanpain, R., in C. Engels, ur. 1998. Comparative
labour law and industrial relations
in industrialized market economies.
6., popravljena izd. Haag: Kluwer.
Bohinc, R. 2005. Osebe javnega prava: javni
zavodi, javna podjetja, javne agencija,
javni skladi. Ljubljana: GV založba.
Bohinc, R. 2008. Gospodarske družbe:
pravna pravila in sodna praksa. Ljubljana:
Nebra.
Morse, G. 1995. Charlesworth & Morse company
law. London: Sweet & Maxwell.
Kavˇciˇc, I., in F. Grad. 1999. Ustavna ureditev
Slovenije. Ljubljana: Gospodarski vestnik.
Vodovnik, Z. 2004. Poglavja iz delovnega in
socialnega prava. Ljubljana: Fakulteta za
upravo.
Vodovnik, Z. 2006. Management in pravo.
Management 1 (1): 7–29.
Vodovnik, Z., ur. 2008. Pravni položaj managerjev.
Koper: Fakulteta za management.
Pisni ali ustni izpit, seminarska naloga z elementi
raziskovanja, aktivno sodelovanje.
40-003 Raziskovanje in pisanje
znanstvenih besedil
viš. pred. mag. Klemen Širok
Vešˇcine strokovnega pisanja Javno dostopne
baze podatkov Znanstveni aparat
Kobeja, B. 2001. Priroˇcnik za pisce strokovnih
besedil: znanstveni aparat. Koper: Visoka
šola za management.
Kobeja, B. 2001. Napotki za pisanje seminarske
in diplomske naloge. Koper: Visoka
šola za management.
Delavnice D8, D15 in D22;
pisni izpit (100 %).
40-004 Raziskovalna metodologija
v družboslovju
doc. dr. Rok Strašek
izr. prof. dr. Anita Trnavˇceviˇc
Predmet je namenjen spoznavanju raziskovalnega
aparata v družboslovju s poudarkom na
raziskavah v managementu. Predmet bo potekal
v dveh modulih: kvalitativna metodologija in
kvantitativna metodologija.
Easterby-Smith, M., R. Thorpe in A. Lowe.
2005. Raziskovanje v managementu. Koper:
Fakulteta za management.
Košmelj, B. 1996. Statistika 2. 1. del. Ljubljana:
Ekonomska fakulteta.
Košmelj, B. 1996. Analiza odvisnosti za
vzorˇcne podatke. Ljubljana: Ekonomska
fakulteta.
Pagano, R. R. 2007. Understanding statistics
in the behavioral sciences. 8. izd.
Belmont, CA: Thomson Wadsworth.
Delni pisni izpit v sklopu kvalitativne metodologije
(35%), delni pisni izpit v sklopu kvantitativne
metodologije (65%); kandidata se lahko
povabi tudi na ustni zagovor.
40-005 Strateški management
izr. prof. dr. Roberto Biloslavo
izr. prof. dr. Mitja I. Tavˇcar
Predmet nadgrajuje osnovni obvezni predmet
Management z znanji in spoznanji, ki so v zadnjih
dveh, treh desetletjih prinesla dramatiˇcni
preobrat v pojmovanje organizacije in managementa,
v obvladovanje organizacije in v razmerje
med organizacijo in družbenim ter ekonomskim
okoljem. Predmet se osredinja na snovanje in na-
ˇcrtovanje politike organizacije kot instrumenta za
doseganje ciljev in kot interesne skupnosti udeležencev.
Osrednji problem je kompleksnost organizacije
in okolja, ki je ni mogoˇce obvladovati
po induktivni proti zaradi omejenih zmogljivosti
tako ˇcloveškega uma kot raˇcunalniške oz. informacijske
tehnologije. Predmet obsega najprej
Magistrski (znanstveni) študijski program Management 83
opredelitev, razvoj in smeri strateškega managementa
kot pristopa za obvladovanje kompleksnosti.
V drugem vsebinskem sklopu obravnava
analizno in ustvarjalno odloˇcanje za deterministi
ˇcno in ustvarjalno obvladovanje kompleksnosti
z rutinskim, analiznim in intuitivnim odloˇcanjem.
Sledi obravnavanje celostnih pristopov za samodejno
obvladovanje organizacije za obvladovanje
s poenostavljenjem – z modeli, s primerjanjem
in empiriˇcnim posnemanjem ter z umešˇcanjem
v razsežnosti. Drugi del predmeta konkretno
obravnava koncepte in pristope za snovanje politike
organizacije, podrobno obravnava vsebine
in proces naˇcrtovanja in snovanja, zatem pa
udejanjanje politike organizacije. Predmet vodi
od obvladovanja kompleksnosti kot osrednjega
problema ˇcloveške civilizacije do dolgoroˇcnega,
celostnega snovanja politike organizacije v praksi
managementa.
Biloslavo, R. 2006. Strateški management in
management spreminjanja. Koper: Fakulteta
za management.
Grant, R. 2002. Contemporary strategy analysis:
concepts, techniques, applications.
4. izd. Malden: Blackwell.
Tavˇcar, M. I. 2007. Strateški management:
prosojnice s predavanj. 2. izd. Koper: Fakulteta
za management.
Tavˇcar, M. I. 2008. Management in organizacija:
celostno snovanje politike organizacij.
Koper: Fakulteta za management.
Thompson, A. A., in A. J. Strickland. 2007.
Crafting and executing strategy: the quest
for competitive advantage. 14. izd. Boston,
MA: McGraw-Hill/Irwin.
Yip, G. 2003. Total global strategy II: updated
for the internet and service era. Upper
Saddle River, NJ: Prentice-Hall.
Pisni/ustni izpit 50%, projektna naloga/izdelek
30%, aktivno sodelovanje 20%.
40-006 Analiza poslovnega okolja in razvoj
informacijskih sistemov
doc. dr. Sreˇcko Natek
Predmet usposablja študenta za informacijsko
analizo podjetja ter izbiro potrebnih informacij
za njegovo upravljanje. Na tej osnovi spozna prenovo
poslovnih procesov in modeliranje podatkov
z izbranimi metodami razvijanja IS. Spozna tudi
izbrane ponudnike celovitih informacijskih sistemov
ter vrsto modelov in izkušenj za kritiˇcno presojanje
informatizacije podjetja. Ekonomika informatizacije
podjetja in ˇcloveški viri zaokrožujejo
znanja, metode in postopke sodobnega razvoja
informacijskih sistemov.
Avison, D. E., in G. Fitzgerald. 2003. Information
systems development: methodolgies,
techniques and tools. 3. izd. London:
McGraw-Hill.
Kovaˇciˇc, A., J. Jakliˇc, M. Indihar Štemberger
in A. Groznik. 2004. Prenova in informatizacija
poslovanja. Ljubljana: Ekonomska
fakulteta.
Harmon, P. 2003. Business process change:
a manager’s guide to omproving, redesigning,
and automating process. Amsterdam:
Morgan Kaufmann.
Aktivno sodelovanje (20%), ocena pisnega izdelka
(seminarska ali projektna naloga, 30%),
pisni izpit (50%).
40-007 Management tehnologij
V svetu se praktiˇcno vse industrije zelo hitro
spreminjajo v tehnološko intenzivne, zato postaja
kljuˇcnega pomena integracija tehnologije znotraj
tradicionalnih poslovnih funkcij podjetja. In to ne
glede na to, ali podjetje izdeluje visoko tehnološke
izdelke ali pa tehnologijo uporablja le za
zmanjšanje stroškov in izboljšavo svojih izdelkov
in storitev. Tehnologija ni veˇc le orodje, premoženje
ali sposobnost, ampak vse bolj kot vhodni vir
in integralni faktor, ki vpliva na vse managerske
discipline. S tem pa morajo današnji managerji
poleg vešˇcin in znanja o managementu in ravnanju
z ljudmi pridobiti tudi celovita znanja iz podro
ˇcja managementa tehnologij, nastajajoˇce discipline,
ki vkljuˇcuje celotno verigo aktivnosti od
identifikacije, izbora, pridobitve in uporabe novih
tehnologij do zašˇcite znanja in pomen poznavanja
tehnoloških sposobnosti pri oblikovanju strategije
podjetja. Obravnavan je pomen tehnologij
v okviru managerskih funkcij in procesov, možnosti
in naˇcini pridobivanja novih tehnologij, kako
z njimi narediti poslovanje bolj uspešno in kako
ravnati s tehnološkimi projekti.
40-008 Finanˇcni management podjetja
doc. dr. Primož Dolenc
Namen predmeta je poglobitev temeljnih znanj
o finanˇcnem odloˇcanju, ki so si jih študenti pridobili
pri predmetu Poslovne finance na 1. stopnji
študijskega programa ali pri praktiˇcnem delu
v podjetju ali finanˇcni organizaciji. Po ponovitvi
84 Podiplomska šola
osnov poslovnih financ se osnovno znanje teorije
in prakse poslovnih financ nadgradi z analizo
strateških in taktiˇcnih finanˇcnih strategij, ocenjevanjem
vrednosti podjetja in aktualnimi temami
s podroˇcja finanˇcnega managementa.
Finance Tveganje in donosnost Finanˇcni
trgi in vrednostni papirji Podjetniško financiranje
Strateške in taktiˇcne finanˇcne odloˇcitve v
podjetju Ocenjevanje vrednosti podjetja Aktualne
teme
Brigham, E. F., in M. C. Ehrhardt. 2005. Financial
management: theory and practice.
11. izd. Masson, OH: South-Western.
Pisni izpit ali izdelava seminarske naloge z zagovorom
(100%).
40-009 Management mednarodnega
poslovanja
izr. prof. dr. Drago Dubrovski
Izhodišˇca mednarodnega poslovanja; management
mednarodnega poslovanja; globalizacija
ter internacionalizacija podjetij in poslovanja; velika
in mala podjetja v mednarodnem poslovanju
Osnovna strateška vprašanja v mednarodnem
poslovanju; nagibi za mednarodno poslovanje;
izbiranje tujih trgov in tržne strategije; mednarodne
marketinške raziskave Marketinški splet
in program za tuje trge; izdelek kot del marketinškega
spleta; blagovna znamka v mednarodnem
poslovanju; programsko-tržno usmerjanje
Dejavniki doloˇcanja cen in drugih prodajnih
pogojev; metode in strategije doloˇcanja prodajnih
cen; diferenciranje cen Mednarodni distribucijski
kanali; vrste posrednikov v mednarodnem poslovanju
Mednarodno poslovno komuniciranje;
mednarodna in medkulturna pogajanja
Dubrovski, D. 2006. Management mednarodnega
poslovanja. Koper: Fakulteta za management.
Onkvisit, S., in J. J. Shaw. 2004. International
marketing: analysis and strategy. 4.
izd. New York: Routledge.
Aktivno sodelovanje (20%), pisni izpit (80%).
40-010 Pristojnosti in pooblastila
za odloˇcanje na podroˇcju
delovnih razmerij
prof. dr. Zvone Vodovnik
doc. dr. Bojan Tiˇcar
Študij je zasnovan tako, da posameznikom omogo
ˇci celovito seznanitev z razvojem pravne ureditve
delovnih razmerij v Sloveniji in v svetu. Pri
tem ima posebno vlogo analiza ustavnih temeljev
oziroma vrednot ter preuˇcitev izbranih vprašanj
delovnega prava z vidika mednarodnega in delovnega
prava. Na tak naˇcin bodo obravnavane
zlasti teme kot so pravna ureditev položaja nosilcev
poslovodne funkcije; pooblastila poslovodnih
organov o odloˇcanju o pravnem položaju zaposlenih;
organi, pooblašˇceni za odloˇcanje o delovnih
razmerjih v javnem sektorju; status zaposlenih
ter njihove pravice, obveznosti in odgovornosti;
mednarodnopravni in ustavni temelji kolektivnega
sporazumevanja; kolektivna pogajanja in
kolektivne pogodbe, participativni management
kot sodobna doktrina upravljanja s kadri ter industrijska
razmerja.
Možina, S., ur. 2002. Management kadrovskih
virov. Ljubljana: Fakulteta za družbene
vede.
Vodovnik, Z. 1998. The transformation of industrial
relations in Slovenia. South-East
Eruopean Review, št. 3:89–103.
Vodovnik, Z. 2003. Pogodbeno delovno razmerje
in odloˇcanje. Pravna fakulteta, Ljubljana.
Vodovnik, Z. 2003. Poglavja iz delovnega in
socialnega prava. Ljubljana: Fakulteta za
upravo.
Vodovnik, Z. 2006. Management in pravo.
Management 1 (1): 7–29.
Vodovnik, Z., ur. 2008. Pravni položaj managerjev.
Koper: Fakulteta za management.
Pisni ali ustni izpit, seminarska naloga z elementi
raziskovanja, aktivno sodelovanje.
40-011 Ekonomska analiza
Predmet je zasnovan tako, da poglablja znanje
študentov na podroˇcju temeljne ekonomske vede
– ekonomike, in sicer na mikro in makro ravni.
Mikroekonomska analiza obravnava teorijo proizvodnje,
teorijo povpraševanja, cene in uˇcinkovitost
alokacije produkcijskih dejavnikov in tržne
strukture. Makroekonomska analiza obravnava
BDP in gospodarsko rast, zaposlenost, brezposelnost
in inflacijo, agregatno potrošnjo, varˇcevanje
in investicije, vlogo države, denar, vlogo
centralne banke in poslovne banke, mednarodno
menjavo in njene uˇcinke na gospodarstvo. Predmet
omogoˇca pridobivanje ustreznega znanja za
razumevanje in analiziranje ekonomskega okolja
podjetja. Da bi manager dobro poznal mikroekonomsko
in makroekonomsko okolje podjetja oz.
Magistrski (znanstveni) študijski program Management 85
organizacije, mora temeljno znanje poglobiti in
nadgraditi. Zato bodo teme obravnavane z vidika
managerja, ki bo dobil ustrezna znanja, s katerimi
bo lahko pojasnil vplive ekonomskega okolja
na podjetje. Osnovni cilj predmeta je usposobiti
študente za razumevanje zahtevnejših družbenoekonomskih
procesov na ravni gospodarstva kot
celote, konkretno pa seznaniti študente z zahtevnejšimi
poglavji mikroekonomske analize in jih
usposobiti za raziskovanje in uporabo specifiˇcnih
raziskovalnih metod.
40-012 Vzgojno-izobraževalni zavod
kot organizacija
izr. prof. dr. Andrej Koren
Centralizacija, centralizacija in avtonomija šolskih
sistemov Okolje organizacij Pojem organizacije
in pregled organizacijskih teorij in modelov
Modeli, znaˇcilni za izobraževalne organizacije
Znaˇcilnosti slovenskega šolskega sistema
in izobraževalnih organizacij Spoznavanje in
raziskovanje izobraževalnih reform
Barle Lakota, A. in J. Bezenšek. 2006. Poglavja
iz sociologije vzgoje in izobraževanja:
pregled sodobnih socioloških študij,
perspektiv in konceptov. Koper: Fakulteta
za management Koper.
Bush, T. 2002. Theories of educational management.
London: Chapman.
Fullan, M., in A. Hargreaves. 2000. Za kaj
se je vredno boriti v vaši šoli. Ljubljana:
Zavod Republike Slovenije za šolstvo.
Koren, A. 1999. Ravnatelj med osamo in sodelovanjem.
Ljubljana: Šola za ravnatelje.
Koren, A. 2006. Avtonomija in decentralizacija
v izobraževanju: študija vidljivosti
v slovenskem šolskem sistemu. Koper: Fakulteta
za management; Ljubljana: Šola za
ravnatelje.
Morgan, G. 2004. Podobe organizacij. Ljubljana:
Fakulteta za družbene vede.
Aktivno sodelovanje in krajši pisni izdelki
(20%), seminarska naloga brez zagovora (60%),
pisni izpit (20%).
40–013 Podjetništvo
prof. dr. Boštjan Antonˇciˇc
doc. dr. Mitja Ruzzier
Predmet je namenjen spoznavanju podroˇcja podjetništva
s teoretiˇcnega in praktiˇcnega vidika. Poudarek
je na razpoznavanju podjetništva kot pomembnega
elementa za rast in razvoj podjetja
in narodnega gospodarstva, seznanjanju z vidiki
podjetništva, ki so lahko v pomoˇc pri analizi in
naˇcrtovanju rasti in razvoja novega ali obstoje-
ˇcega podjetja, ter na metodologiji razpoznavanja
in analize poslovne priložnosti ter naˇcrtovanja izkoriš
ˇcanja te nove priložnosti s pomoˇcjo sestavljanja
poslovnega naˇcrta.
Antonˇciˇc, B., R. D. Hisrich, T. Petrin in A.
Vahˇciˇc. 2002. Podjetništvo. Ljubljana: GV
založba.
Antonˇciˇc, B., M. Ruzzier in T. Bratkoviˇc.
2007. Primeri iz podjetništva: ustanavljanje,
rast in razvoj podjetja. Koper: Društvo
za akademske in aplikativne raziskave.
Pisni izpit (40%), krajši pisni izdelki in aktivno
sodelovanje (20%) seminarska/projektna
naloga s predstavitvijo (40%).
40–014 Projektni management
izr. prof. dr. Mirko Markiˇc
Namen predmeta je usposobiti študente za naˇcrtovanje,
izvajanje in kontroliranje projektov na nivoju
obvladovanja projektov (upravljanje in management).
Študenti se bodo seznanili tudi z na-
ˇcinom vkljuˇcevanja projektov v podjetja in druge
organizacije. Poleg teoretiˇcnih osnov managementa
projektov bodo poglobljeno spoznavali
metodologijo ter posamezna znanja in vešˇcine,
ki so koristna za naˇcrtovanje, izvajanje in kontroliranje
projektov. Kandidat samo izbere, spozna
in na praktiˇcnem primeru uporabi programsko
orodje, ki omogoˇca podporo managementu projekta.
Izid praktiˇcne rabe programskega orodja
bo idejna zasnova, plan ter prikaz obvladovanja
konkretnega projekta oziroma vzpostavitev
poslovno-organizacijskega okolja, ki bo omogo-
ˇcalo projektni pristop. Predmet je ˇclenjen na
teoretiˇcna in metodološka izhodišˇca, vkljuˇcevanje
projektov v poslovno-organizacijski sistem,
organiziranost udeležencev v projektu, procese
managementa ter komuniciranje v projektu.
Kerzner, H. 2003. Project management: a
systems approach to planning, scheduling,
and controlling. 8. izd. Hoboken, NJ:
Wiley.
Markiˇc, M. 2005. Management projektov:
prosojnice s predavanj za podiplomski študij.
Koper: Fakulteta za management.
Vodnik po znanju projektnega managementa
(PMBOK vodnik). 2008. 3. izd. Kranj: Moderna
organizacija.
86 Podiplomska šola
Izdelava projektne naloge s predstavitvijo
(100 %).
40-015 Vodenje in pogajanja
izr. prof. dr. Tonˇci A. Kuzmani´c
Namen predmeta je študentom ponuditi vpogled
v teorije pogajanj. Med študijem literature bodo
osvajali znanja in tehnike, s pomoˇcjo katerih
bodo izoblikovali kritiˇcen pogled na obstojeˇce teorije.
Sposobni bodo oceniti pogajalska izhodišˇca
in razmere za izbiro primernega sloga pogajanj.
Pozornost bo namenjena tudi razumevanju psiholoških
dejavnikov pri pogajanjih in izdelavi lastnih
pogajalskih taktik. Študenti bodo spoznali
temeljne zakonitosti uspešnih in uˇcinkovitih pogajalskih
taktik, se seznanili z pogoji, ki morajo
biti izpolnjeni, ˇce naj bodo pogajanja uspešna
ter obvladovanje metode naˇcelnih pogajanj, ki je
osnova vseh pogajalskih taktik in strategij, tako
v diplomaciji kot v gospodarstvu.
Dawson, R. 1999. Secrets of power negotiating:
inside secrets from a master negotiator.
2. izd. Franklon Lakes, NJ: Career.
Fisher, R., W. Ury in B. Patton. 1998. Kako
doseˇci dogovor: Umetnost pogajanja. Ljubljana:
Gospodarski vestnik.
Forsyth, P. 2002. Negotiating. Oxford: Capstone.
Kavˇciˇc, B. 1996. Spretnost pogajanja. Kranj:
Moderna organizacija.
Kennedy, G. 1999. The perfect negotiation:
all you need to get it right first time. London:
Random House Business.
Ury, W. 1998. Od nasprotovanja do sodelovanja:
kako preseˇci zavrnitev; pogajanja s
težavnimi ljudmi. Ljubljana: GV založba.
Pisni izpit, krajši pisni izdelki, projektna naloga/
izdelek, aktivno sodelovanje.
40-016 Management e-poslovanja
prof. dr. Dušan Lesjak
doc. dr. Viktorija Sulˇciˇc
Elektronsko poslovanje bistveno in vse bolj vpliva
na podjetje ter spreminja podjetje in njegovo poslovanje
ter celotno družbo. Zaradi tega je vse
bolj pomembno ne le znanje o možnostih in uˇcinkih
njegove uporabe, ampak tudi o znaˇcilnostih
njegovega upravljanja. Zato bodo študentje spoznali
strategije e-poslovanja, razvoj in uvajanje
e-poslovanja ter ekonomiko e-poslovanja. Posebnost
predmeta je v tem, da se izvaja v obliki eizobraževanja.
Študijska gradiva so na voljo v e-uˇcilnici.
Aktivno sodelovanje in priprava raziskovalne
naloge s podroˇcja predmeta (100%). Opravljanje
obveznosti je možno le v ˇcasu izvajanja
predmeta.
40-017 Sistemi za podporo managementu
Odloˇcanje in znanje Nosilci odloˇcanja in
raˇcunalniško podprti sistemi Osnove raˇcunalniško
podprtih sistemov za podporo managementu:
podatkovna skladišˇca, OLAP, managerski
informacijski sistem, informacijski sistemi za
podporo managerjev, sistemi za podporo odlo-
ˇcanju, sistemi za podporo odloˇcanju v skupini,
ekspertni sistemi, orodja in metode za razvoj ra-
ˇcunalniško podprtih sistemov za podporo managementu
Management podatkov in podatkovnih
virov: podatkovno rudarjenje Management
znanja: informacijski in socialni (vedenjski) vidik
managementa znanja, delavci znanja, na znanju
temeljeˇca organizacija (knowledge-based organization),
hibridni sistemi Sodobni trendi razvoja
raˇcunalniško podprtih sistemov za podporo managementu
40-018 Management podatkov
doc. dr. Sreˇcko Natek
Študent najprej spozna osnovne vrste podatkov
in informacij ter vhodni tok podatkov od podatkov
zunanjega izvora do podatkov notranjega izvora.
Spoznanja nadgrajujemo z bazami podatkov,
kjer študent spozna relacijsko in objektno
podatkovno modeliranje, postopek konceptualne
izgradnje podatkovne baze, razliˇcne notacije in
priprave podatkovnega modela ter tržišˇce podatkovnih
baz in sistemov za upravljanje podatkovnih
baz. Podatkovna skladišˇca obravnavajo iskanje
in uporabo podatkov s poudarkom na rudarjenju
podatkov, uˇcinkovitemu prikazu podatkov ter
informacij. Pri obdelavi podatkov ter pridobivanju
informacij je poudarek na metodah obdelave
podatkov in uporabi informacij v poslovnem okolju.
Znanja zaokrožujemo z varovanjem podatkov
ter trendi v managementu podatkov tako v svetu
kot v Sloveniji.
Grad, J., in J. Jakliˇc. 1996. Baze podatkov.
Ljubljana: Ekonomska fakulteta.
Kovaˇciˇc, A., J. Jakliˇc, M. Indihar Štemberger
in A. Groznik. 2004. Prenova in informaMagistrski
(znanstveni) študijski program Management 87
tizacija poslovanja. Ljubljana: Ekonomska
fakulteta.
Kimball, R. 2002. The data warehouse toolkit:
the complete guide to dimensional
modelling. 2. izd. New York: Wiley.
Pisni izpit (50%), aktivno sodelovanje in
krajši pisni izdelki (20%), projektna naloga
(30%).
40-019 Informatika v javni upravi
izr. prof. dr. Cene Bavec
Predmet obravnava uvajanje informacijskih in
komunikacijskih tehnologij (IKT) v javno upravo,
ki je poleg gospodarstva najveˇcji uporabnik informacijske
tehnologije. Na zaˇcetku je celotna
problematika postavljena v širši kontekst informacijske
družbe in nacionalnih strategij na podro
ˇcju informacijske infrastrukture. Osrednji del
je usmerjen v splošne znaˇcilnosti velikih ter vsebinsko
in tehnološko heterogenih informacijskih
sistemov: metodologija izgradnje kompleksnih
informacijskih sistemov, nacionalna informacijska
infrastruktura, koncept e-poslovanja slovenske
uprave, povezava upravnih in poslovnih informacijskih
sistemov. Poseben poudarek je na
zakonskih in sistemskih okvirjih za razvoj informacijskih
sistemov v javnem in poslovnem
sektorju: uprava – uporabnik in regulator elektronskega
poslovanja, pregled evropskih direktiv
in slovenske zakonodaje, ki regulira elektronsko
poslovanje, varovanje osebnih podatkov. V zaklju
ˇcnem delu so predstavljeni najbolj znaˇcilni
upravni sistemi v Sloveniji in Evropski komisiji.
Garson, D. 2006. Public information technology
and e-governance: managing the virtual
state. Raleigh, NC: Jones & Bartlett.
Garson, D., ur. 2007. Modern public information
technology systems: issues and
challenges. Hershey, PA: IGI.
Aktivno sodelovanje na predavanjih (10%),
pisni izdelki študentov (40%) pisni izpit (50%).
40-020 Management proizvajanja
proizvodov in storitev
prof. dr. Slavko Dolinšek
V današnjem dinamiˇcnem globalnem poslovnem
okolju se morajo podjetja osredotoˇciti na svoje
procese, jih narediti bolj zanesljive in uˇcinkovite.
Uspešno organizirano proizvajanje zagotavlja izdelke
in storitve zahtevane kakovosti in omogoˇca
uˇcinkovito obvladovanje stroškov izdelave. Proizvodnja,
kot ena izmed poslovnih funkcij podjetja,
obiˇcajno vkljuˇcuje aktivnosti, ki se nanašajo
na proizvodne strateške odloˇcitve (kot del celovitega
vodenja podjetja), oblikovanje postopkov
(management izdelkov in procesov), odloˇcanje
o postopkih (operativni management proizvodnje
in storitev) in kontrolne odloˇcitve (naˇcrtovanje in
kontroliranje postopkov za veˇcjo produktivnost in
zanesljivost). Cilj predmeta je prikazati študentom
vlogo proizvodnega managerja v organizaciji,
kako lahko organizacija doseže konkurenˇcno
prednost na trgu z veˇcjo produktivnostjo in nižjimi
stroški, z zanesljivostjo svojih dobav in zagotavljanjem
kakovosti izdelkov in storitev. Predmet
seznanja študente s sodobnimi naˇcini managementa
proizvajanja izdelkov in storitev, pomaga
razumeti, kaj vse vkljuˇcujejo procesi v proizvodnji,
kako je vse to povezano z ostalimi funkcijskimi
podroˇcji v organizaciji, katere odloˇcitve
je potrebno sprejemati v proizvodnji, kakšna je
globalna proizvodnja ter kakšni so najnovejši pristopi
in trendi za organiziranje uˇcinkovite proizvodnje.
Dolinšek, S., in R. Rozman, ur. 2006. Management
proizvajanja: uˇcinkovito ravnanje
s procesi v proizvodnih in storitvenih organizacijah;
zapiski predavanj. Koper: Fakulteta
za management.
Gaither, N., in G. Fraizer. 1999. Production
and operations management. 8. izd. Cincinnati,
OH: South-Western College Pubblications.
Krajewski, L. J., in L. P. Ritzman, 1996. Operations
management: strategy and analysis.
4. izd. New York: Addison-Wesley.
Wright, P. K. 2001. 21st century manufacturing.
Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
Seminarska naloga s predstavitvijo (50%),
ustni izpit (50%).
40-021 Management inovativnosti, znanja
in tehnologij
izr. prof. dr. Borut Likar
Študent se pri predmetu seznani s pomenom
znanja in inovativnosti za organizacijo v globalnem
okolju. Seznani se s strateškimi vidiki obvladovanja
inovativnosti, modelom odprtega inoviranja
in ostalimi modeli inovativne organizacije,
postopki za benchmarking stanja ter metodami
za dosego inovativne organizacije. Pri slednjem
je poudarek na obvladovanju ustvarjalnosti, RR
dela ter intelektualne lastnine. Predstavljena bo
88 Podiplomska šola
tudi raziskovalna in inovacijska podpora, ki jo
nudi Slovenija in EU.
Likar, B. 2006. Management inoviranja. Koper:
Fakulteta za management.
Likar, B., in P. Fatur, ur. 2006. Management
inovacijskih in RR procesov v EU. Ljubljana:
Inštitut za inovativnost in tehnologijo in
Korona plus.
Mulej, M. 2008. Invencijsko-inovacijski management
z uporabo dialektiˇcne teorije
sistemov: podlaga za uresniˇcitev ciljev
evropske unije glede inoviranja. Ljubljana:
Inštitut za inovativnost in tehnologijo.
Mulej, M. 2007. Absorbcijska sposobnost
tranzicijskih malih in srednjih podjetij za
prenos invencij, vednosti in znanja iz raziskovalnih
organizacij. Koper: Fakulteta za
management.
European Commission. 2004. Innovation
management and the knowledge-driven
economy. ftp://ftp.cordis.europa.eu/pub/
innovation-policy/studies/studies
_innovation_management_final_report.pdf.
Aktivno sodelovanje (20%), daljši pisni izdelek
s predstavitvijo (40%), pisno preverjanje
znanja (40%).
40-022 Ekonomika tehnoloških sprememb
Temeljni pojmi, tehniˇcni napredek in tehnološke
spremembe Osnovni elementi sodobnih
inovacijskih sistemov Raziskovalno-razvojne in
tehnološke politike v Evropski uniji ter osnovne
znaˇcilnosti inovacijskega in raziskovalnega sistema
v Sloveniji s podpornim okoljem Vpliv
tehnoloških sprememb na zaposlovanje Razvoj
in difuzija kljuˇcnih novih tehnologij Znaˇcilnosti
tako imenovane »nove ekonomije« Tehnološko
predvidevanje Podjetniški management
Pomen inovativnosti za poslovanje podjetja ter
strateški management Inovacijska in R&R strategija
podjetja Inovativnost na podroˇcju storitvenih
dejavnosti Pravice industrijske oziroma
intelektualne lastnine
40-023 Management informacijskih
tehnologij
izr. prof. dr. Cene Bavec
Vloga informacijskih in komunikacijskih tehnologij
(IKT) v sodobnih organizacijah ni omejena
zgolj na elektronsko poslovanje, saj IKT vplivajo
na praktiˇcno vse elemente delovanja in organiziranja
sodobnih podjetij. Študenti se bodo seznanili
s strateškim naˇcrtovanjem in upravljanjem
s IKT v podjetju ter njihovim vplivom na organiziranost
in naˇcin delovanja podjetja. Seznanili
se bodo tudi z naˇcinom povezovanja poslovnih
in proizvodnih ali storitvenih funkcij, ki slonijo
na intenzivni uporabi informacijskih tehnologij.
V drugem delu predavanj bodo študenti poglobili
svoje razumevanje IKT kot enega od najpomembnejših
managerskih orodij, ki omogoˇca uˇcinkovito
obvladovanje sodobnih organizacij ter z managementom
IKT organizacijskih enot in zunanjim
izvajanjem (outsourcing) funkcij povezanih
z IKT. Predavanja se bodo zakljuˇcila z managerskimi
vidiki varovanja in zavarovanja IKT ter s
pregledom najpomembnejših sistemskih in zakonskih
rešitev, ki urejajo uporabo informacijskih
tehnologij v Evropski uniji in Sloveniji.
Lucas, H. C. 2004. Information technology:
strategic decision-making for managers.
New York: Wiley.
Frenzel, C. W. 2003. Management of information
technology. 4. izd. Boston, MA: Course
Technology.
Brown, C. V., D. W. DeHayes, J. A. Hoffer,W.
E. Martin in W. C. Perkins. 2008. Managing
information technology. 6. izd. Upper
Saddle River, NJ: Pearson.
Aktivno sodelovanje na predavanjih (10%),
pisni izdelki študentov (40%) pisni izpit (50%).
40-024 Management kakovosti
Zagotavljanje kakovosti, ki se zaˇcne z natanˇcno
ugotovitvijo in analizo kupˇcevih zahtev, je danes
že vkljuˇceno v vse aktivnosti podjetja, od oblikovanja
izdelka ali storitve, naˇcrtovanja njegove
izdelave, logistike, proizvodnje, poprodajne aktivnosti
in tehnologije recikliranja. Tovrsten pristop
zahteva povezovalne managerske aktivnosti,
ki jih imenujemo celovito ravnanje s kakovostjo
(Total Quality Management – TQM). Standard
ISO 9000 definira TQM kot: »managerski
pristop v organizaciji, ki je osredotoˇcen h kakovosti,
in ki temelji na sodelavi vseh njenih ˇclanov
s ciljem uspeti dolgoroˇcno preko zadovoljevanja
kupca v korist vseh sodelujoˇcih v organizaciji in
družbi«. TQM je tako v zadnjih letih evalviral iz
inženirskega pojmovanja kakovosti (kontrola in
zagotavljanje kakovosti) ter marketinškega pojmovanja
kakovosti (skrb za kupca) v celovit managerski
pristop vodenja in upravljanja organizacije.
Za razumevanje principov TQM pa je potrebno
pridobiti znanja, ki se nanašajo na: razuMagistrski
(znanstveni) študijski program Management 89
mevanje kakovosti in zavedanje o vpeljavi kakovosti,
kupca in razumevanje njegovih potreb, pri-
ˇcakovanj in zahtev, organizacijska kultura, naˇcini
spreminjanja organizacij, procesni pristop, vklju-
ˇcevanje, pooblašˇcanje in usposabljanje zaposlenih,
kontrolo izboljšave procesov, sistemi zagotavljanja
kakovosti, modele poslovne odliˇcnosti,
strateško naˇcrtovanje kakovosti, stroške kakovosti
in merjenje uˇcinkovitosti, uporabo podatkov,
analizo konkurence in benchmarking.
40-025 Management finanˇcnih tveganj
doc. dr. Jožko Peterlin
Predmet je namenjen študentom, ki se želijo seznaniti
s finanˇcnimi tveganji v podjetju. V predmetu
so posebej predstavljeni finanˇcni inštrumenti
z vidika možne varovane postavke in z vidika
inštrumentov za varovanje pred tveganji. Finan
ˇcni sistem kot ponudnik finanˇcnih storitev in
finanˇcnih inštrumentov je predstavljen z vidika
nalog, ki jih finanˇcni sistem opravlja za podjetje.
Dan je poseben poudarek usmeritvam podjetja
pri managementu finanˇcnih tveganj in metodam
vrednotenja tveganj, finanˇcnih inštrumentov in
uspešnosti obvladovanja finanˇcnih tveganj. Namen
predmeta je tudi seznaniti študente z evidentiranjem
in poroˇcanjem o managementu finan
ˇcnih tveganj ter o njihovem vplivu na denarni
tok in vrednost podjetja.
Peterlin, J. 2005. Obvladovanje finanˇcnih
tveganj: vrednotenje, raˇcunovodenje in
nadziranje uporabe izpeljanih finanˇcnih
instrumentov in varovalnih razmerij v praksi.
Ljubljana: Zveza raˇcunovodij, finanˇcnikov
in revizorjev Slovenije.
Smithson, C. W. 1998. Managing financial
risk: a guide to derivative products, financial
engineering, and value maximization.
3. izd. New York: McGraw-Hill
Pisni izpit (100 %).
40-026 Poslovodno raˇcunovodstvo
doc. dr. Tatjana Horvat
Namen predmeta je povezati teoretiˇcna znanja iz
poslovodnega raˇcunovodstva s prakso, s katero
se poslovodstvo (management) sreˇcuje pri oblikovanju
raˇcunovodskih, davˇcnih in drugih povezanih
informacij, ki se uporabljajo pri poslovnih
odloˇcitvah. Predstavili bomo: podroˇcja odgovornosti
poslovodstva, kako brati in analizirati ra-
ˇcunovodske izkaze, kaj pomenijo posamezne bilan
ˇcne postavke in kako jih brati v povezavi z
drugimi informacijami o podjetju, kako izraˇcunati
kazalnike na podlagi podatkov iz raˇcunovodskih
izkazov ter kako z njimi pojasniti bilanˇcno situacijo
podjetja, kako optimirati raˇcunovodske izkaze,
kako z notranjimi akti urediti odgovornosti
in podroˇcja zaposlenih v podjetju, ki so povezani
z raˇcunovodskimi podatki in informacijami, pomen
letnega poroˇcila (poslovnega in raˇcunovodskega
poroˇcila) pri ocenjevanju bonitete podjetja,
pomen poslovnega naˇcrta za spremljanje raˇcunovodskih
informacij, pomen transfernih cen oziroma
cen med povezanimi podjetji, vlogo davˇcnega
postopka pri raˇcunovodskih informacijah.
Horvat, T. 2008. Izbrana poglavja iz poslovodnega
raˇcunovodstva: zapiski predavanj.
Koper: Fakulteta za management.
Igliˇcar, A., in M. Hoˇcevar. 1997. Raˇcunovodstvo
za managerje. Ljubljana: Gospodarski
vestnik.
Turk, I., S. Kavˇciˇc in M. Kokotec Novak.
2003. Poslovodno raˇcunovodstvo. Dopolnjena
izd. Ljubljana: Zveza raˇcunovodij,
finanˇcnikov in revizorjev Slovenije. [Izbrana
poglavja.]
Slovenski raˇcunovodski standardi 2006.
2007. 2. izd. Ljubljana: Zveza raˇcunovodij,
finanˇcnikov in revizorjev Slovenije.
[Izbrana poglavja.]
Pisni izpit (70%), seminarska naloga (30%).
40-027 Strateške poslovne in
lastninske povezave
izr. prof. dr. Drago Dubrovski
Izhodišˇca povezovalnih procesov: znaˇcilnosti
skupnega trenda v sodobnem poslovanju, globalizacija,
globalni marketing in globalna uˇcinkovitost,
tehnološki razvoj, relacijski marketing Namen
povezav: doseganje globalne konkurenˇcnosti,
koncentracija potencialov Opredelitev strateških
povezav: splošno o strateških partnerstvih,
outsorcing - iskanje zunanjih virov, strateške poslovne
(nekapitalske) povezave, kapitalske (lastninske)
povezave, podroˇcja povezovanj Namen
in cilji povezovanja Proces nastajanja povezav:
obdobja procesa povezovanja, naˇcini kapitalskega
povezovanja, obramba pred prevzemi
Posebne oblike intra- in interorganizacijskih
povezav Uspešnost povezav: težave in pasti
povezovanj, pogoji in pravila za uspešno delovanje
povezav Strateške povezave ter zdravljenje
in prepreˇcevanje kriz
90 Podiplomska šola
Dubrovski, D. 2004. Strateške poslovne in
kapitalske povezave. Koper: Fakulteta za
management.
Bešter, J. 1996. Prevzemi podjetij in njihovi
uˇcinki na delniˇcarje, managerje, zaposlene,
upnike in državo. Ljubljana: Gospodarski
vestnik.
Devine, M. 2002. Successful mergers. London:
The Economist.
Pisni izpit (80%), aktivno sodelovanje (20%).
40-028 Bilanˇcna in davˇcna politika podjetja
izr. prof. dr. Franko Milost
Bilanˇcna in davˇcna politika obsegata postavitev
ciljev na podroˇcju bilanciranja oziroma obdav-
ˇcitve in izbiro sredstev za njihovo dosego. Sta
pomembni sestavini raˇcunovodske politike in s
tem tudi sestavini uresniˇcevanja poslovne politike
podjetja. Izbira bilanˇcne politike pomembno
vpliva na davˇcno obremenitev podjetja, zato sta
politiki tesno povezani. Predmet je namenjen seznanitvi
študentov z vplivom bilanˇcne politike
podjetja na njegov premoženjski in finanˇcni položaj,
na njegovo poslovno uspešnost in davˇcno
obremenitev.
Koletnik, F., in S. Koželj. 2005. Redni in
posebni raˇcunovodski izkazi. Ljubljana:
Zveza raˇcunovodij, finanˇcnikov in revizorjev
Slovenije.
Melavc, D., in F. Milost. 2003. Raˇcunovodstvo.
Koper: Fakulteta za management.
Milost, F., in V. Milunoviˇc. 2006. Obdavˇcitev
podjetij. 2. natis. Koper: Fakulteta za management.
Slovenski raˇcunovodski standardi 2006.
2007. 2. izd. Ljubljana: Zveza raˇcunovodij,
finanˇcnikov in revizorjev Slovenije.
Pisni izpit (100 %).
40-029 Trženje med organizacijami
Namen predmeta je razširiti pojmovanje trženja
s tradicionalnega koncepta tekmovalnega trženja
potrošnih izdelkov na sodobni koncept sodelovalnega
(mrežnega) trženja, v katerem prevladuje
trženje med organizacijami. Ker so tako dejavnostne
kot vedenjske znaˇcilnosti trženja med organizacijami
pomembno razliˇcne od znaˇcilnosti potrošnega
trženja izdelkov, je sodobni koncept zelo
pomemben za slovenska podjetja in gospodarstvo
nasploh. Sodelovalni koncept je pomemben
tudi zato, ker odpira poleg pretokov blaga in storitev
tudi pretoke znanja, ki lahko pomembno bogatijo
zmožnosti slovenskih podjetij. Študenti naj
v predmetu pridobijo zadosten pregled nad hitro
rastoˇcimi koncepti s podroˇcja trženja med organizacijami
in sodelovalnega trženja kot osnovo
za kasnejše individualno delo v praksi. Spoznajo
sodobno pojmovanje trženja, znaˇcilnosti in strategije
trženja med organizacijami, tržno ponudba
podjetja v trženju med organizacijami. Poseben
poudarek velja uporabi elektronskih tržnih poti
in elektronskega komuniciranja ter trženju specializiranih,
predvsem znanjskih storitev.
40-030 Trženje storitev
Storitvene sestavine Razvoj in vloga trženja
storitvenih sestavin Management trženja storitvenih
sestavin Novi trendi v trženju storitev
40-031 Spletno trženje
Uvod v spletno trženje Trženjske raziskave
Oglaševanje v e-poslovanju: spletno oglaševanje,
metode oglaševanja, strategije oglaševanja,
potisna tehnologija in inteligentni agenti, on-line
katalogi B2C in B2B spletno trženje: e-prodaja,
spletni potrošniki, e-storitve Mobilno trženje:
e-poslovanje, oblike in vrste mobilnega trženja
Uvajanje spletnega trženja: strategija in taktika
spletnega trženja, naˇcrtovanje in uresniˇcevanje
spletnega trženja Trendi v spletnem trženju
40-032 Oblike in tehnike
mednarodnega poslovanja
Opredelitev mednarodnega poslovanja in pojmovnik;
vloga informacij za iskanje in razvijanje
mednarodnih poslov; globalizacija in globalna
uˇcinkovitost Sestavine mednarodnega
okolja: negospodarsko, gospodarsko, tržno in interno
okolje; tveganja v mednarodnem poslovanju
Razliˇcni naˇcini vstopa na tuji trg; posredni
in neposredni izvoz; skupinski, partnerski,
kompenzacijski in kooperacijski izvoz; licenˇcni in
franšizni izvoz; proste ekonomske cone; kapitalske
naložbe v tujini Pomen pakiranja in ozna-
ˇcevanja izdelka ter porekla izvora Financiranje
in kreditiranje mednarodnih poslov; garancije in
poroštva; plaˇcilni inštrumenti; transportne klavzule;
zavarovanja Zunanjetrgovinski postopki
in spremljajoˇci dokumenti Priprava izvoznega
ali uvoznega naˇcrta
Magistrski (znanstveni) študijski program Management 91
40-033 Pridobivanje in razvoj kadrov
doc. dr. Brane Lobnikar
Predmet sooˇci študente z vsebinami, na podlagi
katerih bodo spoznali in obvladali nekatere aktualne
in preizkušene pristope k pridobivanju, razvoju
in motiviranju kadrov v organizacijah. Ugotovili
bodo, kako se razliˇcni pristopi izkažejo v
razliˇcnih okolišˇcinah in kako uspešna organizacija
išˇce in usposablja kljuˇcne kadre za vodenje
organizacij. Vsebinsko bo najveˇc pozornosti
usmerjeno na strateško in operativno raven
pridobivanja in ravnanja s kadri v organizaciji,
zagotavljanju kadrov z ustreznimi znanji in veš
ˇcinami na pravih mestih (planiranje, pridobivanje
in izbor, uvajanje, usposabljanje, razporejanje
kadrov), zagotavljanju najustreznejših oblik
in pogojev za opravljanje dela (analiziranje in
oblikovanje dela, organizacijske spremembe in
razvoj), razvoju kadrov ter povezanosti rezultatov
dela z nagrajevanjem kadrov.
Armstrong, M. 1993. A handbook of personnel
management practice. 4. izd. London:
Kogan Page.
Merkaˇc Skok, M. 2005. Osnove managementa
zaposlenih. Koper: Fakulteta za management.
Aktivno sodelovanje (10%), seminarska naloga
(40%), pisni izpit (50%).
40-034 Delodajalec kot dejavnik v sistemu
socialne varnosti
Cilj predmeta je seznanitev z glavnimi nalogami,
ki jih ima delodajalec (oziroma njegove pristojne
službe) v sistemu socialne varnosti. Gre zlasti
za dolžnosti, ki se nanašajo na obraˇcunavanje
in refundacijo sredstev iz zdravstvenega zavarovanja
v primerih bolezni delavcev, za plaˇcevanje
prispevkov za PIZ pristojnim skupnostim ter
za vodenje vseh potrebnih evidenc iz navedenih
podroˇcij. V okviru predmeta bodo študentje
spoznali tudi glavne znaˇcilnosti socialne varnosti
v Republiki Sloveniji, zlasti veljavnih sistemov
zdravstvenega, pokojninskega in invalidskega zavarovanja.
40-035 Kadri kot premoženje organizacije
izr. prof. dr. Franko Milost
Kadri (ˇcloveške zmožnosti) so najpomembnejša
prvina poslovnega procesa. Za razliko od delovnih
sredstev, predmetov dela in storitev pa ta prvina
ni izkazana v raˇcunovodskih izkazih podjetja.
Tudi naložbe v kadre niso izkazane kot pove
ˇcanje njihove vrednosti, paˇc pa so že ob nastanku
obravnavane med stroški. Predmet je namenjen
seznanitvi študentov z raˇcunovodsko neustreznim
obravnavanjem te prvine poslovnega
procesa, kar lahko vpliva tudi na negospodarno
ravnanje z njo. Posebna pozornost je namenjena
vprašanju denarnega vrednotenja kadrov.
Brooking, A. 1996. Intellectual capital.
London: International Thomson Business
Press.
Milost, F. 2007. Raˇcunovodstvo ˇcloveških
zmožnosti: zakaj klasiˇcne bilance ne kažejo
prave slike o premoženjskem in finan
ˇcnem stanju podjetij. Koper: Fakulteta
za management.
Slovenski raˇcunovodski standardi 2006.
2007. 2. izd. Ljubljana: Zveza raˇcunovodij,
finanˇcnikov in revizorjev Slovenije.
Milost, F. 2007. A dynamic monetary model
for evaluating employees. Journal of Intellectual
Capital 8 (1): 124–138.
Sveiby, K. E. 1997. The new organizational
wealth: managing and measuring
knowledge-based assets. San Francisco:
Barrett-Koehler.
Pisni izpit (100 %).
40-036 Mikroekonomika
Potrošnikova izbira Ravnanje podjetja Popolna
konkurenca Monopol Oligopol Monopolisti
ˇcna konkurenca Parcialno ravnovesje
Splošno ravnovesje Javne dobrine Moralni
hazard in narobe izbira Teorija iger
40-037 Analiza ekonomskega okolja
managementa
Teorija podjetja in stroški Strategije podjetja
Institucionalno okolje podjetja Dinamiˇcni
modeli analize okolja podjetja Vloga ekonomske
politike pri kreiranju okolja managementa
40-038 Ekonomika tranzicije
Ekonomska tranzicija vzhodnoevropskih držav,
temeljni problemi pri njenem izvrševanju
in razliˇcne pristope k njihovemu razreševanju
Metodološko izhodišˇce obravnave problematike
tranzicije Razlogi in izhodišˇce za tranzicijo
Osnovni elementi ekonomske tranzicije: liberalizacija
gospodarske dejavnosti, privatizacija,
92 Podiplomska šola
makroekonomska stabilizacija, institucionalne in
strukturne reforme
40-039 Marketing v izobraževanju
izr. prof. dr. Anita Trnavˇceviˇc
Predmet zajema vsebine marketinga in marketizacije
zavodov s podroˇcja vzgoje in izobraževanja,
pri ˇcemer upošteva posebnosti in možnosti
trženja v izobraževanju ter trženja izobraževanja
in izobraževalnih organizacij. Tako študent spozna
pojem marketizacije v javnem šolstvu in marketinga,
opredelitev izobraževanja kot storitve in
iz tega izhajajoˇce omejitve in možnosti v marketingu.
Prav tako spozna marketinški krog, pomen
njegovih elementov ter sponzorstvo in donatorstvo
v šolstvu, kar mu omogoˇca prepoznavanje
in kreiranje novih možnosti v marketinški praksi.
Marketizacija in prosta izbira šole Izobraževanje
kot storitev Koncept menjave Menjalni
procesi Interni marketing Vodenje marketinga
v izobraževalni organizaciji Kakovost
Andreasen, A. R., in P. Kotler. 2006. Strategic
marketing for nonprofit organizations.
6. izd. Upper Saddle River: Prentice Hall.
Logaj, V. 2004. Marketinška kultura šole. Vodenje
v vzgoji in izobraževanju, št. 3:57–
64.
Logaj, V., in A. Trnavˇceviˇc. 2006. Internal
marketing and schools: The Slovenian case
study. Managing Global Transitions 4 (1):
79–96.
Trnavˇceviˇc, A. 2004. Globalizacija izobraževanja.
Vodenje v vzgoji in izobraževanju,
št. 2:23–30.
Trnavˇceviˇc, A., ur. 2007. Ko država šepeta:
marketinška kultura v šoli. Koper: Fakulteta
za management; Ljubljana: Šola za
ravnatelje.
Trnavˇceviˇc, A., in A. Trtnik Herlec. 2004. Publikacija
šole: razmislek o njeni podobi, pomenu
in funkciji. Vodenje v vzgoji in izobraževanju,
št. 2:87–100.
Aktivno sodelovanje pri predavanjih in krajši
pisni izdelki (10%), seminarska naloga 3000–
3500 besed (90%).
40-040 Vodenje v vzgojno-izobraževalnih
zavodih
izr. prof. dr. Andrej Koren
Klasiˇcne teorije vodenja Sodelovalno vodenje
Posebnosti vodenja šol modeli ravnateljevanja
Distribuirano in konstruktivistiˇcno vodenje
Vodenje za uˇcenje in pedagoško vodenje Trajnostno
vodenje
Davies, B., ur. 2005. The essentials of school
leadership. London: Chapman.
Fullan, M. 2003. The moral imperative of
school leadership. Thousand Oaks, CA:
Corwin.
Hargreaves, A., in D. Fink. 2006. Sustainable
leadership. San Francisco: Jossey-
Bass.
Koren, A. 2007. Ravnateljevanje: vprašanja
o vodenju šol brez enostavnih odgovorov.
Koper: Fakulteta za management; Ljubljana:
Šola za ravnatelje.
Northouse, P. G. 2001. Leadership. Thousand
Oaks, CA: Sage.
Spillane, J. P. 2006. Distribuited leadership.
San Francisco: Jossey Bass.
Aktivno sodelovanje in krajši pisni izdelki
(20%), seminarska naloga brez zagovora (60%),
pisni izpit (20%).
40-041 Spremljanje in usmerjanje
uˇciteljev
doc. dr. Justina Erˇculj
Temeljni cilj predmeta je sooˇcanje razliˇcnih teoreti
ˇcnih pristopov in praktiˇcnih modelov spremljanja
in usmerjanja uˇciteljevega dela v kontekstu
razvijanja uˇciteljevega profesionalizma. Študentje
spoznajo koncept spremljanja dela zaposlenih,
posebej v vzgojno-izobraževalnih organizacijah,
ter prednosti in slabosti modelov, ki jih
prenašamo z drugih podroˇcij. Ob osrednji temi
– uˇciteljevem profesionalizmu – iz vidika sprememb
in sodobnih pojmovanj uˇcenja in pouˇcevanja
poglobijo koncept profesionalizma v izobraževanju
ter razumevanje spodbud in ovir za njegov
razvoj. Poudarjena je ravnateljeva vloga pri strokovnem
in osebnostnem razvoju uˇciteljev, posebej
s spremljanjem dela strokovnih delavcev. Ob
tem študentje vzpostavijo kritiˇcen odnos do tega
procesa, spoznajo naˇcela oblikovanja razvojnega
razgovora, naˇcrtovanja nadaljnega izobraževanja
in usposabljanja strokovnih delavce, vkljuˇcno s
sodelovanjem v mrežnih in akcijsko naravnanih
projektih.
Day, C. 1999. Developing teachers: the challenges
of lifelong learning. London: Falmer.
Erˇculj, J. 2005. Uˇciteljev profesionalizem. V
Mreže 2: v uˇcence usmerjeno prouˇcevanje.
Ljubljana: Šola za ravnatelje.
Magistrski (znanstveni) študijski program Management 93
Marentiˇc Požarnik, B. 2003. Psihologija uˇcenja
in pouka. Ljubljana: DZS.
Middlewood, D., in C. Cardno, ur. 2001.
Managing teacher appraisal and performance:
a comparative approach. London:
RoutledgeFalmer.
Krajši pisni izdelek (30%), pisni izpit (70%)
40-042 Kakovost v izobraževanju
izr. prof. dr. Nada Trunk Širca
Razvoj kakovosti; vidik doseganja ciljev in urejanja
procesov v organizaciji Sistemi kakovosti
v mednarodnem kontekstu ter v slovenskem
izobraževalnem prostoru Implementacija sistemov
kakovosti v organizacijah in vodenje kakovosti
Spremljanje, ugotavljanje in zagotavljanje
kakovosti izobraževalnih zavodov in storitev
Analiza primerov
Barle Lakota, A. 2006. Kakovost v javnem
šolstvu. Vodenje v vzgoji in izobraževanju
4 (3): 31–38.
Brennan, J. L., in T. Shah. 2000. Managing
quality in higher education: an international
perspective on institutional assessment
and change. Buckingham: Open
University Press.
Dolinšek, S., F. Piskar, A. Faganel, K. Kern
Pipan in D. Podobnik. 2006. Management
kakovosti: zapiski predavanj. Koper: Fakulteta
za management.
Erˇculj, J., in N. Trunk Širca. 2000. S sodelovanjem
do kakovosti: mreže uˇceˇcih se šol.
Ljubljana: Šola za ravnatelje.
Faganel, A., in N. Trunk Širca. 2006. Kakovost
v visokem šolstvu in prve nacionalne
zunanje evalvacije. Koper: Fakulteta
za management.
Hopkins. D. 2007. Every school a great
school. Berkshire: Open University Press.
Sallis, E. 2001. Total quality management in
education. New York: Kogan Page.
Trnavˇceviˇc, A., ur. 2000. Raznolikost kakovosti.
Ljubljana: Šola za ravnatelje.
Aktivno sodelovanje in trije krajši pisni izdelki
(40%), daljši pisni izdelek (40.000 znakov) z
zagovorom (60%).
40-043 Ekonomika izobraževanja
doc. dr. Milena Bevc
Predmet je namenjen spoznavanju ekonomskega
pomena izobraževanja za posameznika, podjetje
in družbo v celoti (vpliv izobraževanja na gospodarsko
rast, zaposlovanje, porazdelitev dohodka
v družbi) ter ekonomskih vidikov delovanja
dejavnosti vzgoje in izobraževanja (stroški
izobraževanja, notranja in zunanja ekonomska
uˇcinkovitost izobraževanja, financiranje izobraževanja,
praviˇcnost izobraževanja, izobraževanje
in trg dela, itd.). Prikazano bo tudi pojmovanje
razvoja izobraževanja po ekonomiki izobraževanja
ter medsebojna povezava sistema financiranja
z uˇcinkovitostjo, praviˇcnostjo ter razvojem
izobraževanja. Veˇcina zajetih vsebinskih podro
ˇcij bo predstavljenih teoretiˇcno (opredelitev,
naˇcini merjenja) ter praktiˇcno (stanje, trendi ter
perspektive v drugih državah in v Sloveniji).
Ekonomski pomen izobraževanja, stroški in
uˇcinki izobraževanja Financiranje izobraževanja
in delitev stroškov izobraževanja med razli
ˇcne nosilce Ekonomska uˇcinkovitost izobraževanja
Praviˇcnost v izobraževanju Povezava
sistema financiranja, uˇcinkovitosti, praviˇcnosti in
razvoja izobraževanja
Bevc, M. 2006. Ekonomski pomen izobraževanja:
izbrana poglavja. Koper: Fakulteta
za management.
Bevc, M. 1999. Financiranje, uˇcinkovitost in
razvoj izobražev |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|